
Op zondag 1 november vond het evenement Beat the Pro plaats ter omlijsting van de finaleronde van de clubkampioenschap Matchplay 2019. In totaal hadden 58 leden zich ingeschreven voor de uitdaging om Chantalle of Serge van Golfschool Kromme Rijn te verslaan. Voor de winnaar, zowel bij de dames áls de heren, wacht een weekend BMW cabrio rijden beschikbaar gesteld door EKRIS Zeist hoofdsponsor van Golfbaan Kromme Rijn en het clubkampioenschap Matchplay.
Gespeeld werd vanaf een speciaal aangelegde afslagplaats op het vernieuwde terras met uitzicht op de green van hole 9. Met ruim 54 meter van de afslagplaats tot de hole lag de uitdaging niet zozeer in de afstand maar meer in juiste clubkeuze en hoogte van de balvlucht. 
Om enige ervaring op te doen met deze nieuw aangelegde hole kreeg een deelnemer de mogelijkheid eerst een oefenbal te slaan. Vervolgens sloeg de Pro haar/zijn bal, waarna de deelnemer de uitdaging had zijn bal dichter bij de hole te slaan. Mocht dit het geval zijn dan was er sprake van een “Beat the Pro”. Onno Stopendaal zorgde met gitaar voor de muzikale omlijsting. Dat het een echte uitdaging werd blijkt wel uit het feit dat slechts 6 deelnemers in staat waren hun bal dichter bij de hole te laten eindigen dan de Pro. Deze 6 leden zijn te herkennen aan hun nieuwe Beat the Pro marker.


Als eerste deelnemer mocht Ton Vreman het opnemen tegen Chantalle Lens waarmee tevens de formele ingebruikname van het vernieuwde terras werd verricht. Ton wist met klein verschil Chantalle te verslaan en zijn naam stond als eerste vermeld op het bordje Nearest to the pin.
Bij de dames was het met startnummer 12 Rixta Hempenius de eerste dame die de Pro wist te verslaan.

Van de deelnemende dames wist vervolgens niemand dichter bij de hole te eindigen. Bij de heren was het Jan Jelke de Jong die met startnummer 40 de Pro wist te slaan en zijn bal lag dichter bij de hole dan die van Ton.

Van de resterende mannelijke deelnemers wist niemand deze prestatie te verbeteren.

Het feitelijke hoogtepunt van het evenement was de hole in one die geslagen werd door Annie de Goede. Haar pech was dat deze geslagen werd met de oefenbal en daarmee niet in aanmerking kwam voor de Beat the Pro prijs. Sponsor EKRIS Zeist heeft echter besloten, ondanks dat het ging om de oefenbal, deze unieke prestatie eveneens te belonen met een weekend BMW cabrio rijden.
Het succes van Beat the Pro werd mede mogelijk gemaakt door een bijdrage van de volgende sponsors: